تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 646553918
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 325941943

طبعا زى ما حضراتكم فهمتم من العنوان ان الموضوع ده معمول عشان برنامج ( BITDEFENDER 2013)
وان شاء الله فى الموضوع ده هنعمل كل حاجه تخص البرنامج وهنشرح كل حاجه تخص البرنامج
من بداية التحميل .......لحد التفعيل وتنظيف الجهاز من الفيرس ان شاء الله.
واعذرونى لو كنت باكتب باللغة العامية.
بس انا بكتب كده علشان تكون مواضيعنا دايما مميزة عن اى حد تانى لان معظم الناس ف منتديات تانية بتجيب الكلام من منتديات اجنبيه وتترجمة وتحطه زى ما هو وخلاص.
وبعدين يجى حد ياخده على منتدى تانى ويغير كلمتين وخلاص وطبعا كلنا فاهمين الحركات دى.
لكن ان شاء الله وبتوفيق ربنا انا كل موضوع هنزله هنا ف المنتدى هيكون من اعدادى الشخصى لمنتدى شبوه
ولاعضاء المنتدى الكرام.....(مش طالب غير الدعاء بس والله).
معلهش انا تعبت دماغكم شوية بس كان لازم انوه ع الموضوع ده وندخل بقى ف موضوعنا على بركة الله
ونسأل الله التوفيق.....يارب.
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 120737241
ان شاء الله موضوعنا هيكون متكون من 6 نقاط وهى كالتالى :
- معلومات عن البرنامج.
- صور للبرنامج+شرح للبرنامج بالصور ايضا.
- شرح تفعيل البرنامج
- روابط لتحميل البرنامج.
- روابط لتحميل كراك التفعيل.
- واخيرا نسأل الله التوفيق
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 1

ونبدأ على بركة الله.........
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 442501787

وعلى الرغم من ان برنامج
BITDEFENDER يعتبر من احدث البرامج ال نزلت ف عالم الانترنت

هو بقاله فترة طبعا بس هو نزل بسنين بعد برامج قوية وليها سمعه زى الكاسبر والنورتون والمكافى والنود وغيرهم من برامج الحماية.

لكن بصراحة البرنامج من وقت ما نزل وهو معلهش ف الكلمة يعنى(مكتسح)ومتوفق على كل برامج الحماية
واصبح من اشهر برامج الحماية ال معروف لدى كل مستخدمى الكمبيوتر وحقق نسبة مبيعات كبيرة اوى فى جميع دول العالم رغم ان سعره ممكن يكون اغلى من اسعار برامج تانية محترمة
لكن بصراحة هو يستاهل لانه ف فترة قصيرة اوى بقى اقوى انتى فيرس ف العالم على الاطلاق مستحوذ دايما على المرتبة الاولى ف تصنيف البرامج فى معظيم مواقع التصنيفات العالمية سواء ف التصنيف الشهرى او حتى السنوى.

البرنامج عنده قدره هايلة ف ازالة الفيروسات والاسبام والاسباى وير وحماية من الهكرز والرسائل المزعجة على الانترنت وملفات التجسس وغيرها كتير من حلول لمشاكل كانت معقدانا ع الكمبيوتر وع النت وده لانه بيحتوى على ادوات قمة ف الروعة هنتكلم عنها ان شاء الله لما نيجى لوقت الشرح.

تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 120737241
وعشان الناس مش تزعل انى مش جبت شرح بالانجلش فده برضه نص راى احد المواقع الاجنبية فى البرنامج:

BitDefender Internet Security 2013 - complete protection against Internet threats: anti-virus and anti-spyware, firewall, protection of personal data and parental controls. BitDefender Internet Security makes use of the Internet in a safe, without slowing down your computer. Program blocks viruses, hackers and spam, providing parental control and network security firewall.

BitDefender Internet Security 2013 protects against viruses and other malicious programs with leading antivirus technology scans all web traffic, email and instant messaging traffic in real time, blocks spyware that track your Internet activities. BitDefender Internet Security 2013 provides excellent detection of new threats, two different proactive technologies.

الانجلش ده ع فكرة هو ال هتلاقوه ف غالب المنتديات العربية وهتلاقوهم مترجمينه للعربى وخلاص ف ترجمة جوجل عشان كده تلاقى الكلام مش مظبط

بس انا نزلته برضه عشان الناس ال ثقافتها انجلش وعشان ابين لحضراتكم راى الناس ف الخارج ف البرنامج ايه.
ندخل بقى بعد كده ان شاء الله على صور للبرنامج....
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 467192010
نبدأ بصورة البرنامج
وهو بيتكون زى ماحنا عارفين من الثلاث نسخ
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 659950311

تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 442501787
طبعا انا لوفتحت الكلام على البرنامج مش هنخلص
انا بس هلخصلكم الموضوع فى حاجات بسيطة تبينلكم مميزات البرنامج ومواصفاته.
وقبل اى حاجه لازم نعرف متطلبات تشغيل البرنامج ايه؟

دى المواصفات المستحسنة يعنى
* نظام التشغيل عادى اى ويندوز: XP-VISTA-7-8-اى حاجه يعنى مفيش مانع
[size=12][b]تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 73928260489980901887
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. Windows2l
[/size][/b]

* كمان لازم يكون عندك مساحة فاضية ع الاقل جيجا واظن دى حاجه سهلة يعنى مش معقولة الويندوز مليان ع الاخر يعنى.
* بالنسبة لCPU: 800MHz processor

* الرامات: والله لو الويندوز XP يبقى ممكن يشتغل عادى برامات 512 اما لو الويندوز فيستا او سيفن يبقى لازم واحد جيجا رامات لان انتم عارفين ان الفيستا والسيفن بيستهلكوا ميمورى اكتر من الاكس بى.

بعد كده بقى تعالوا نشوف قوة البرنامج ايه عالميا

دى صورة من موقع ANTI - VIRUS
والموقع ده مسؤول عن انه كل شهر بينزل تصنيف لبرامج الحماية
وده رابط الموقع علشان ال عاوز يدخل يشوف بنفسه او يبقى يتابع بعد كده اضغطوا ع الصورة عشان تدخلو الموقع.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
ودى صورة بتبين ان برنامج البيتديفيندر بيحتل المرتبة الاولى كمان ف بداية هذا العام 2013.
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 649908590
ودى صورة للجوائز ال حصل عليها البرنامج
بسم الله ما شاء الله جوائز كتيرة اوى اللهم لا حسد ههههههه
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 807938086

ودى اهم مواصفات البرنامج المعروفة عنه والمشهور بيها

تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. Up13360009991

[b][size=12][size=9]تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. Up13360009992[/size][/size][/b]

[b][size=12][size=9]تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. Up13360009993[/size][/size][/b]

[b][size=12][size=9]تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. Up13360009994[/size][/size][/b]
طبعا فيه ناس دلوقت بتسأل هو ايه الفرق بين النسخ التلاتة؟
هقول لحضرتك فى صورة بسيطة كده هتوضحلك الفرق بينهم ايه
ولو حد عاوز اكتبله الفرق بالتفصيل ممكن يبقى يقولى
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 588210328

فيه سؤال كمان ناس كتير بتسأله : كيف أختار بين 32 بت أو 64 بت

جواب: هذا يتوقف على نوع الويندوز المثبته على جهازك
فلو كانت 32 بت قم بتثبيت الإصدار 32 بت
وإن كانت 64 بت قم بتثبيت 64 بت
وانا جايبلكم الحمد لله البرنامج للاصدارين ال32 وال64
ال3 نسخ كده بفضل الله.

سؤال تانى : كيف أعرف نوع الويندوز المثبته على جهازى
هل 32 بت أو 64 بت

جواب : نحمل الأداة الجميلة دى وحجمها بسيط جدا
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
وبعدين تابع الصورة دى حضرتك هتفهم
تحميل وشرح وتفعيل برنامج bitdefender 2013 بالصور والتفصيل الممل.رجاء التثبيت. 478954065

كده بفضل الله فاضل التحميل وشرح التفعيل والتسطيب
بس للاسف الموضوع طول منى ومينفعش اضيف صور اكتر من كده
فهضطر انى اكمل الموضوع فى رد
ياريت مفيش حد يرد قبل مانزل باقى الموضوع.
يتبع......